Hatstore har hatt møtt utfordringen med å selge amerikanske kapser til amerikanere med stor suksess. Unike produkter som utvikles i samarbeid med merkene samt mulighet for kundene til selv å designe kapser er to viktige faktorer bak framgangen.
2020 solgte Hatstore kapser og andre hodeplagg for 175 millioner kroner til hele verden. De har utviklet en metode for å kunne lansere produktene på mange markeder til en lav pris.
I denne episode av podcasten Netthandelstrender besøker programlederen Urban Lindstedt Hatstore i Kalmar for å snakke med grunnlegger og administrerende direktør Filip Klasson.
Filip Klasson startet Hatstore bare 21 år gammel fordi han var nysgjerrig på e-handel. De første årene var tøffe, men også lærerike og morsomme. Filip hentet etter hvert inn to deleiere som arbeider aktivt i bedriften.
Hatstore fikk blod på tann med tanke på internasjonalisering etter en vellykket lansering i Finland. Med tiden har de funnet en metode for å lansere på et nytt marked med bruk av relativt lite penger. Derfor tør de gå inn på fremmede markeder som Sør-Korea og Brasil.