En viktig del av skjønnhetsspesialisten Lykos fantastiske vekstprosess er viljen til å skape en «wow-følelse» hos kundene. Hos Lyko får hver medarbeider et eget «wow-tillegg» hvis de klarer å skape ekstra glede hos kundene. Og selv om kunden kanskje ikke alltid har rett, så lar Lyko kunden selv tro det.
Som grunnlag for kundeservicen ligger dessuten Lykos ambisiøse satsning på å bygge et livskraftig og vennlig samhold innen skjønnhetspleie med Lyko Social. Kundeservicen er også brohodet for Lyko-familien ved utenlandsetableringer.
I denne episoden besøker programlederen Urban Lindstedt Lyko i Vansbro for å ta en prat med Elin Trapp, sjef for kundeservice hos Lyko, og Tony Andersson, ansvarlig for Lyko Social.
Kundeservicen hos Lyko har ansvaret for kundestøtte, å skape innhold til butikken samt å drive Lyko Social. Dessuten er en lokal kundeservice det første som etableres før en lansering på et nytt marked. Lyko vil aldri outsource kundeservicen sin, som i aller høyste grad er selve grunnpilaren i bedriftskulturen. En bedriftskultur som gjennomsyres av transparens, samhold, frie tøyler og rom for å gjøre feil.
Lykos kundekommunikasjon skal alltid være preget av den enkelte kundeservicemedarbeideren, og Lyko oppmuntrer til et personlig språk – gjerne krydret med emojis. Lyko Group selger til Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Østerrike, Polen og Nederland. Virksomheten i Sverige står for ca. 70 prosent av selskapets inntekter.