Maya Delorez er, fire år etter starten, på vei mot 100 millioner svenske kroner i omsetning – uten tilførsel av ekstern kapital. Grunnleggeren Madelene Törnblom har en tydelig visjon om hvordan moderne rideklær skal se ut og fungere – samtidig som hun også har en sterk vilje til å gjennomføre sin visjon.
Hun Startet Maya Delorez fra jenteværelset som 20-åring, og har nå 22 ansatte. Etter selv å ha ridd hele livet, har Madelen Törnblom en sterk forankring i sin egen målgruppe. Og hun har hatt visjonen og selvtilliten til å kjempe mot utdaterte tradisjoner innenfor hestesporten.
I denne episoden snakker programlederen Urban Lindstedt med Madelene Törnblom, CEO og grunnlegger av Maya Delorez, som på bare fire år nærmer seg 100 millioner svenske kroner i omsetning.
Til tross for at Madelene Törnblom bare var 20 år da hun startet Maya Delorez, har hun skapt et D2D-merke som kan fungere som en håndbok for hvordan du lykkes med et merke som selger direkte til sluttkunden.
Visjonen er rideklær i moderne materialer som synes på ridesenteret og i stallen. Startkapitalen var 120 000 kroner for en solgt hest. Etter å ha bestilt de første ridebuksene og etablert et aksjeselskap, var det ikke så mye penger igjen til markedsføring. Madelene Törnblom mekket sammen sin første nettbutikk med litt hjelp av videoer på Youtube, samtidig som hun fylte Instagram-kontoen sin med hestebilder.
Jenteværelset i barndomshjemmet ble det første varelageret. Ved å gi bort bukser til mikroinfluensere i rideverdenen samt selge varer på mindre ridestevner og gjennom Instagram, ble de første hundre ridebuksene solgt på under én måned. Det tok flere år før hun brukte penger på markedsføring.
Innen kort tid relanseres nettbutikken på plattformen Centra. Ambisjonen er å selge til hele verden. Hun er også nominert til prisen «Årets digitale butikk» – D Award.